Вид документа:

Автореферат дисертації

УДК:

004.475:[004.652:004.655]
Т18
Танянський С. С. Моделі, методи та інформаційні технології інтеграції гетерогенних розподілених баз даних : автореф. дис. ... д-ра техн. наук : 05.13.06 "Інформаційні технології" / Танянський Сергій Станіславович ; МОНМС України, Харків. нац. ун-т радіоелектроніки // Бионика интеллекта. – Харків : ХНУРЕ. – 2006. – №2 (65). – 38 с.


Статистика використання: Завантажень: 5 Видач: 0


Складова документа:
Бионика интеллекта : научно-технический журнал. №2 (65) / Мин-во образования и науки Украины ХНУРЭ // Бионика интеллекта. – Харьков : ХНУРЕ, 2006


Анотація:
Автор присвятив роботу вирішенню науково-прикладної проблеми створення на єдиній методологічній основі нових моделей і методів інтеграції розподілених баз даних з неоднорідною структурою, методів і засобів аналізу взаємозв'язку моделей даних. Запропоновано класифікацію неоднорідних структур баз даних, виділено класи фізичної і логічної неоднорідності. Показано, що для інтеграції неоднорідних баз даних найбільш прийнятною є технологія федералізації даних. Введено правила (L-правила), які формують повну, у деякому сенсі, множину інформаційних об'єктів , що визначає інформаційний розглянутої предметної області. Введено систему аксіом для побудови замикання правил L_+. Вирішено задачу перевірки належності деякого правила до множини L_+. На основі логічних правил існування введено окремий клас правил - обмежень цілісності. Досліджено поводження семантики при модифікації бази даних. Розроблено метод мінімальних змін семантики бази даних при модифікації її структури. Досліджено можливості маніпулювання даними, структурованими з порушеннями вимог реляційної моделі. Формально визначено мову запитів у вигляді виразів числення зі змінними на доменах. Показано, що запропоноване формулювання мови може бути застосовано не тільки до даних реляційної структури. Отримані теоретичні результати використані при розробці та впроваджені інформаційних систем різного функціонального призначення, а також використовувалися в навчальному процесі, що підтверджується актами та довідками про впровадження.